Pátek 29. 3. 2024  |  Svátek má: Taťána

Rubrika: Akce školy » Anglie
Kristýna Popirecinii  18.12.2015
1. a 2. den

Cesta do Anglie první a druhý den byla dost náročná. Všichni čekali, že náš autobus bude něco extra, ale jak se ukázalo, byl to úplně normální zájezdový autobus. Ale jinak byl autobus docela pohodlný, až na to, že tam bylo málo místa. Nejdřív mi připadalo, jako bychom jeli na školní výlet nebo někam do kina.
I když nám nikdo neřekl, že jsme přejeli hranice do Německa, já jsem to dost dobře poznala. A víte jak? Měli tam hezčí krajinu! Jeli jsme víceméně celou dobu po dálnici, ale stejně měli tu krajinu hezčí. Prostě si v pravěku vybrali lepší území.

Do Doveru (to je přístav v Anglii) jsme dojeli brzo ráno a asi v sedm hodin jsme dorazili do Londýna. Mezi tím jsme střídavě projížděli dálnicí a městem. Londýn byl i z autobusového okénka krásný.

Pohled na Londýn a Temži; foto: Kristýna Popirecinii Pohled na Londýn a Temži; foto: Kristýna Popirecinii

Mají tam mnohem starobylejší, krásnější a zachovalejší architekturu. Potom jsme vystoupili a celý den se procházeli po Londýně. Viděli jsme Big Ben, White Hall a spoustu dalších věcí. K večeru nás autobus odvezl do Oxfordu a tam si nás rozdělily naše rodiny.

Big Ben; foto: Kristýna Popirecinii Big Ben; foto: Kristýna Popirecinii

3. den

Na druhý den ráno jsme se v naší rodině nasnídali lupínků s mlékem a v osm hodin jsme měli být na „meetingpointu“, který jsme naštěstí měli hned za domem. Autobusem jsme jeli na Stonehenge!

Cesta netrvala dlouho, a než byste řekli švec, stáli jsme před obřími kameny, které jsou staré téměř pět tisíc let. Kolem Stonehenge bylo malé oplocení, takže jsme k němu nemohli jít moc blízko. Ale vždycky to tak nebylo. Teprve před nedávnem byl vstup zakázán. Kvůli některým lidem, kteří kameny ničili.
Před tím, než jsme dojeli autobusem ke Stonehenge, jsme si prohlídli takové menší „muzeum“ zaměřené na vznik a dějiny Stonehenge.

Tohle muzeum bylo opravdu úžasné, bylo tam vystaveno několik rozbitých a znovu slepených keramických nádob, které dokazují, že zde někdy žili lidé.
A odpoledne jsme strávili ve škole v Oxfordu.
Večer jsme dojeli k našim rodinám, v rodinách se navečeřeli a potom šli spát.

4. den

Dopoledne strávené ve škole uběhlo v celku rychle a pak jsme si podle plánu prošli Oxford a zamířili do Christ Church College – tam se natáčel Harry Potter.

Oxford byl o něco klidnější než Londýn, klidně bych si tam zvykla. Téměř všichni kolem nás měli někde na oblečení papírovou květinu – vlčí mák. Byla to vlastně pocta mrtvým vojákům z války. V Anglii se říká, že krev vojáků se vsákla do země a z ní vyrostly vlčí máky. Ty byly doslova všude! Na autobusech, tramvajích…, no prostě všude.

Vlčí máky - pocta vojákům; foto: Kristýna Popirecinii Vlčí máky - pocta vojákům; foto: Kristýna Popirecinii

A pak jsme zamířili do Christ Church College. Kolem nás procházeli studenti a my jsme poznávali budovu školy v Bradavicích. Samozřejmě ani tady nemohly chybět vlčí máky. Prošli jsme všechny místa, která jsme projít mohli, protože jinde se učilo a potom jsme si vyšli do jídelny z Harryho Pottera. Ve skutečnosti je o něco kratší než ve filmu a po stěnách byly vyvěšené obrazy studentů školy, kteří se něčím proslavili nebo byli úspěšní.

Kde se v Christ Church College natáčel Harry Potter?
o Jídelna
o Chodby

5. den

Dne pátého jsme zamířili z Oxfordu do městečka Stratford, které je velké asi jako Prostějov. Šli jsme tam hlavně proto, že se tam narodil Wiliam Shakespeare.
První místo, které jsme navštívili, byl kostel, ve kterém je pochován Shakespeare s jeho rodinou. Posléze jsme si vykročili do centra města hlavně kvůli obchodům, zvlášť jednomu, kde bylo vše za jednu libru.

Dům Shakespearova zetě - dnes menší muzeum; foto: Kristýna Popirecinii Dům Shakespearova zetě - dnes menší muzeum; foto: Kristýna Popirecinii

6. den

Ráno šestý den jsme se rozloučili s naší náhradní rodinou a vyrazili jsme zpátky do Londýna. Navštívili Tower Bridge. Všechno tam vypadalo, jako by to někdo vystřihl ze středověku a dal to do současnosti. Dál jsme viděli korunovační klenoty a výstavu.

Tower; foto: Kristýna Popirecinii Tower; foto: Kristýna Popirecinii

Drátěná socha medvěda z Toweru; foto: Kristýna Popirecinii Drátěná socha medvěda z Toweru; foto: Kristýna Popirecinii

V podvečer jsme jeli do Greenwich podívat se na nultý poledník.

A potom jsme asi v 6 hodin vyrazili do Doveru, trajektem do Calais ve Francii, dál přes Nizozemí a Německo domů do Česka.